မင္းသားႀကီး





 ရုပ္ရွင္မင္းသားမဟုတ္ေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသားကၽေနာ္
         ေရြးခ်ယ္ခြင့္ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ပို္င္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာကေတာ့ လူ႕အခြင့္အေရးေတြပါပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာ ထမး္ေဆာင္ရမယ့္ ဘ၀တာ၀န္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳေရးကိစၥအ၀၀ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္ႀကိဳုက္ရာကို ေရြးပိုင္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဟာမဟုတ္ရင္ ဟိုဟာ၊ ဒီအမ်ိဴးအစားမဟုတ္ရင္ ဟိုအမ်ိဳးအစား စသည္ျဖင့္ ငါတုိ႕အလိုက် ငါတုိ႕ေရြးၾကမွာပဲေပါ့။
         အဲ…. ဒါေပမယ့္ တခါတေလမ်ားက်ျပန္ေတာ့လည္း အဲ့ဒီေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ဆုိတဲ့ လူ႕အခြင့္အေရးကပဲ ငါတုိ႕ကို တဖန္ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္တတ္ပါေသးတယ္ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ရွိတဲ့ ငါတို႕ဟာ ေရြးခ်ယ္ျခင္းရဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈကို ခံရတယ္ဆိုတာကို ဆိုလိုခ်င္တာပါပဲ။ ကဲ ၾကည့္ေလ…. ငါ့မွာ ရုပ္ရွင္မင္းသားျဖစ္ဖို႕ စိတ္ကူးထားမႈမရွိခဲ့၊ ေရြးခ်ယ္ထားမႈ မရွိခဲ့ေသာ္လည္း ငါ့ကို ရုပ္ရွင္မင္းသားျဖစ္ရန္အေၾကာင္းေတြက ေပၚလာၿပီး သူမ်ားရဲ့အက်ိဳးကို သယ္ပိုးရြက္ေဆာက္ရန္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းကပဲ ငါ့ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တာပါပဲလုိ႕ ယူဆမိရတဲ့ ကိစၥပါ။
         တခါတေလက်ျပန္ေတာ့လည္း အၿငိမ့္ပြဲထဲက လူပ်က္ကေလး ေမာင္ေရႊရိုးရဲ့ အျဖစ္သနစ္နဲ႕ ႀကံဳရျပန္တယ္။ သူ႕အလုိဆႏၵအရ သူႀကိမ္း၀ါးတာက “ မင္းသမီးအေမကို ေယာကၡမေခၚခ်င္တာ ကၽြန္ေတာ္ပါဗ် ” တဲ့။ အင္း…. မင္းသမီးကလည္း အၿငိမ့္ထဲမွာပဲ ခ်စ္ႏိုင္မယ္ဆိုဆရာဆိုေတာ့ လူပ်က္ကေလးေမာင္ေရႊရုိးခမ်ာ သနားစရာျဖစ္ရေတာ့တာပဲေပါ့။ သူက ေရြးခ်ယ္ေပမယ့္ သူ႕ကို ျငင္းပယ္ျခင္းဆုိတဲ့ ေရြးခ်ယ္ျခင္းက အႏိုင္ယူသြားတာပါပဲေလ။ ေမွ်ာ္လင့္တုိင္းလည္းမျဖစ္၊ အေမွ်ာ္လင့္ပဲလည္းျဖစ္၊ အဲဒါေတြဟား လူ႕ဘ၀နိယာမအတိုင္းပဲျဖစ္မွာပါ။ နတ္ဖူးစာအေၾကာင္းကိုေတာ့ မဖြဲ႕ျပလုိပါ၊ “ေမယုကိုတဲ့ စုတ္တံခ်ီ” ကိန္းနဲ႕ ဆိုက္ရမွာမို႕ပါ။



         အဲ့ဒီေတာ့လည္း ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုး ၾကည္ၫိဳေလးစားရသူမ်ားနဲ႕ ခြဲခြာျခင္းသည္လည္း ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း၊ မခ်စ္ခင္မႏွစ္သက္ မၾကည္ၫိဳမေလးစားအပ္သူမ်ားနဲ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေနရျခင္းသည္လည္း ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း၊ ကိုယ္ကလုိလားေတာင့္တတာေတြကို မရရွႏိုင္တာကလည္း ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းပါပဲရယ္လုိ႕ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားေတာ္မူခဲ့တဲ့အတုိင္း တရားနဲ႕ပဲ ေျဖလုိက္ရရံုပဲေပါ့။
         မင္းသားႀကီးမလုပ္ရရင္လည္း ပတ္မႀကီးကိုေတာ့ ရုိက္ခြဲစရာ မလိုအပ္တဲ့ အေၾကာင္းပါပဲ။ ငိုစား ရယ္စား လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္၊ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကုိမေမြးဘဲ၊ သူတို႕နဲ႕ေ၀းႏုိင္သမွ် ေ၀းကြာေအာင္ သတိထားၿပီး မိမိတို႕ရဲ႕ စိတ္သဏၰာန္မွာ သူ႕အက်ိဳး ကိုယ့္အက်ိဴး စိတ္ေစတနာေတြကို ရင္းႏွီးစြာကပ္ထားလုိက္ဖို႕သာ လုိအပ္တဲ့အေၾကာင္းပါ။
         ကဲေလ….ကမာၻတစ္၀န္းမွာ ရုပ္ရွင္မင္းသား မင္းသမီး မျဖစ္ခ်င္တဲ့သူေတြကို လုိက္လံရွာေဖြၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူေတာ္စင္ ပုဂၢဳိလ္ထူး ပုဂၢဳိလ္ျမတ္မ်ားကလြဲလို႕ ေတြ႕ႏိုင္မယ္မထင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိုင္လည္းပဲ အခ်ိဳ႕ေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးမ်ားကို တိတ္တခိုး ခ်စ္ႀကိဳက္မိၿပီး ရုပ္ရွင္မင္းသား႐ႈး ထမိခဲ့တာပါပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းကေပါ့၊ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ေဒၚေမသစ္ကို တဖတ္သတ္ႀကိတ္ၿပီး ခ်စ္ႀကိဳက္မိခဲ့တာေၾကာင့္ ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားကေတာင္ “ဟဲ့ေကာင္…ေမသစ္လင္” လုိ႕ ေလွာင္ေျပာင္ေခၚခဲ့ၾကတာကို ကၽြန္ေတာ္ခံခဲ့ရပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အခုထက္ထိ ကိုယ့္အႀကိဳက္နဲ႕ေတြ႕ခဲ့ရလုိ႕ စားၿမံဳ႕ျပန္မိရပါတယ္ ဆိုပါေတာ့။ စိတ္ကူယဥ္အိမ္မက္ဆိုတာ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ရွိၾကစၿမဲပဲ မဟုတ္ပါလား။ စိတ္ကူနဲ႕ ႏွလံုးသား အခ်င္းအရာေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သာမညလူသားေတြကို  အသက္၀င္လႈပ္ရွားေ၀ခုိင္းေနအံုးမွာပါပဲေလ။
         ကၽြန္ေတာ့ဘ၀တစ္ေလွ်ွာက္မွာ ေရစုန္ေရဆန္ သေဘာသဘာ၀မ်ားနဲ႕ စုန္တလွည့္ဆန္တခါ၊ လူးလား ဆန္ ခတ္ ၊ ေခါက္တံု႕ေခါက္ျပန္၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႕ ေလာကဓံတရားမ်ားကို ရင္ ဆိုင္ေတြ႕ႀကံဳခံစားေနရင္း ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ဆီသို႕ ေရာက္ခဲ့ပါေရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း ျပင္သစ္ျပည္ ပဲရစ္ၿမိဳ႕မွာပဲဆိုေတာ့ ေျမာင္းထဲမေရာက္ေသးေသာ လမး္ေပၚကလူ ျဖစ္ေနပါေရာ။ ပဲရစ္ၿမိဳ႕နဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ တ၀ိုက္ မွာရွိၾကတဲ့ ျပင္သစ္ကုမၸဏီမ်ား၊ စက္ရံုမ်ားမွာ ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီးနဲ႕ အလုပ္႐ႈပ္ေနသူ ျဖစ္ေနရေရာ။ ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ႏွင္းဆီခို္င္ေတာ့ မဟုတ္ရပါဘူးေလ။ ပ်ိဳးတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခုိင္ ျဖစ္ခဲ့ရတုန္းကေတာ့ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ပိုုင္းမ်ားမွာ ဗမာ့တပ္မေတာ္ ေလ့က်င့္ေရးတပ္ထဲမွာ တပ္သားကေလးတဦးျဖစ္ခဲ့ရတုန္းကပါပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သားေတြထဲက အသက္ ၁၄ႏွစ္ခန္႕ရွိတဲ့ “Boy’s Army” “ရဲညြန္႕” တပ္ခြဲမွ တပ္သားတဦးပဲေပါ့။ အဲ့ဒီတုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပဲေလ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သမီး ဆို လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပဲေပါ့။
         အဲ့ဒီလုိနဲ႕ ပဲရစ္မွာ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ကိုက္စားေသာက္ေနရင္း တုိ႕တေတြ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကတဲ့ အမိျမန္မာျပည္ႀကီးမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါေရာ။ ဒါနဲ႕ပဲ…. ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ဘက္ေရာက္လာေတာ့ ပဲရစ္မွာ ကမာၻ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏို ဘယ္ ဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဂုဏ္ျပဳေထာက္ ခံလုိ တဲ့ ျပင္သစ္ရုပ္ျမင္သံၾကား အမွတ္ ၃ လိုင္းမွာ ရုပ္ျမင္သံ ၾကား မွတ္တမ္း တင္ စီမံကိန္းတခုလည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါေရာ။ အဲဒီမွတ္ တမ္းတင္စီ မံကိန္းနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး မွတ္တမ္းတင္ဖို႕ တာ၀န္ေပးခံရသူ ရုပ္ျမင္သံၾကား ထုတ္လုပ္သူနဲ႕လည္း ေတြ႕ဆံုၾကရပါေရာ။ အဲဒီလုိနဲ႕ အဲဒီမွတ္ တမ္းတင္ရုပ္ျမင္သံၾကား ဇာတ္ကားအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ က   ျပင္ သစ္ လုိ ဘာသာျပန္ေပးဖို႕၊ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း သာဓကထူ ရန္အတြက္ သင့္ေတာ္သူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚညွိႏႈိင္းဖို႕ စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္ ၿပီးတဲ့အခါ အားလပ္တဲ့ အခ်ိန္အခါမ်ားမွာ အခမဲ့တာ၀န္ကို ယူခဲ့ၿပီး ကူညီေဆာင္ရြက္ခဲ့ရပါေရာ။ အဲဒီမွတ္တမ္းတင္ ရုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္ကားရဲ့အမည္ကေတာ့ အဂၤလိပ္လို Silence and Fear ပဲျဖစ္ပါတယ္။
         အဲ့ဒီျပင္သစ္ဘာသာမူရင္းနဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဂုဏ္ျပဳလုိတဲ့ ျပင္သစ္ရုပ္ျမင္သံၾကား ဇာတ္ကားအတြက္ အကူအညီေပးေနတဲ့ အခ်ိန္အခါ သမယေတြမွာပဲ ပဲရစ္ကိုေရာက္ရွိလာခဲ့တဲ့ အေမရိကန္လူမ်ိဳး Mr. Alan Clements နဲ႕ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေတြ႕ဆံုခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူဟာ Beyond Rangoon အေမရိကန္ရုပ္ရွက္ဇတ္ကားကို ရုိက္ဖို႕အတြက္ တာ၀န္ရွိသူ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ Mr.John Boorman ရဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းနဲ႕ပတ္သတ္တဲ့ အႀကံေပးသူျဖစ္မွန္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မ သိခဲ့ ရေသး ဘူးေပါ့။ ေတြ႕ဆံုၾကၿပီး မ်က္မွန္းတန္းလာတဲ့အခါက်ေတာ့မွပဲ ကၽြန္ေတာ့ ကိုသူက အားမနာေ တာ့ ဘဲ ေမးခြန္းတခုထုတ္လုိက္ပါေတာ့တယ္။“ဒီမွာ….ဦးႀကီး”လုိ႕ ျမန္မာလုိ ေခၚလုိက္ၿပီး “ဒီျပင္သစ္ျပည္၊ ဥေရာ ပဘက္မွာ ျမန္မာရုပ္ရွင္မင္းသားတေယာက္ေလာက္ရွိတာ ၾကားဖူးသလား” တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အဲ့ ဒီေတာ့ “Alan, ကုိယ္သိသေလာက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ တခါမွ မၾကားဖူးဘူး၊ ျမင္လည္းမျမင္ဖူးဘူး၊ ရွိလိမ့္ မယ္လုိ႕လည္းမထင္ဘူး” လုိ႕ျပန ္ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက မေက်နပ္ေသးတဲ့ အၾကည့္နဲ႕ ၾကည့္ၿပီး “ဦးႀကီး…ျဖစ္ႏိုင္ရင္….တေယာက္ေလာက္ ရွာေပးစမ္းပါဗ်ာ” ဆိုတဲ့ ဒီေမးခြန္းနဲ႕အတူ မင္းသားရွာဖို႕ကို သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ဖြင့္ဟေျပာၾကားၿပီး ကၽြန္ေတာ့ကို တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။



 ေနာက္ဆံုး သူအေမရိကကိုျပန္ဖို႕ အခ်ိန္က်ေရာက္လာတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ့္ကို စူးစူးရွရွ စိုက္ၾကည့္ၿပီး “ဒီမွာ…ဦးႀကီး၊ ျမန္မာလူမ်ိဳး ရုပ္ရွင္မင္းသားတေယာက္ကို  ဒီဥေရာပ တုိင္းျပည္မ်ားမွာ ကိုယ္တို င္ ရွုာ လို႕မေတြ႕ႏိုင္ရင္ ကိုယ့္ဖာသာ ကိုယ္၀င္လုပ္ေပေတာ့ဗ်ာ။ ဒါဟာ ဦးႀကီးရဲ့ တုိင္းျပည္  နဲ႕လူမ်ိဳးအတြက္  အဓိကထားၿပီး ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ တာ၀န္ ၀တၱရားနဲ႕ ကိစၥတခုပဲျဖစ္ပါတယ္” ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့မွာ ဘုမသိ ဘမသိနဲ႕ ေရြးခ်ယ္ျခင္းကို ခံလုိက္ရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘုမသိ ဘမသိနဲ႕ “ေရာ္….ငါဟာ…မင္းျမင္တဲ့အတုိင္း၊ ကင္မရာ ေနာက္ကြယ္မွာေတာင္ အခုမွစၿပီး လုပ္ဖူး ကိုင္ဖူးတာမဟုတ္လား၊ ငါဟာ ကင္မရာအေရွ႕ဖက္မွာ တခါမွ ထြက္ဖူးတဲ့လူမဟုတ္ပါဘူး၊ အဲ့ဒီေတာ့ ငါမသိတဲ့ အလုပ္ကို ငါဘယ္လုိ လုပ္ႏိုင္မွာတုန္းဆိုၿပီး ဆင္ေျခေပးလိုက္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေလွ်ာ့တဲ့စိတ္နဲ႕ Mr. Alan Clements က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ စူးစိုက္ၾကည့္ၿပီး “ဦးႀကီး….နားေထာင္ပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဒီဥေရာပဘက္ကို ခရီးမ ထြက္ခင္ ႏွစ္ရက္ေလာက္မွာ B.R ဆိုတဲ့ အေမရိကန္ရုပ္ရွင္ဇတ္ကားကို တာ၀န္ခံရိုက္ကူးမယ့္ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ J.B နဲ႕ ညစာ ထမင္းအတူစားရင္း သူမွာလုိက္တာရွိလို႕ပါ။ ဥေရာပကိုသြားရင္ ျမန္မာ ရုပ္ရွင ္ မင္းသား ျဖစ္ႏိုင္မယ့္ သူတေယာက္ ရွာခဲ့စမ္းပါဆိုတာပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးႀကီးလို ျမန္မာလူမ်ိဳး ရုပ္ရွင္မင္းသား ျဖစ္ႏိုင္မယ့္သူတဦး ကၽြန္ေတာ္ ရွာခိုင္းေနတာပါ။ ကဲ….အခု ဦးႀကီးမရွာႏိုင္ရင္ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ၀င္လုပ္ေပေတာ့၊ ကိုယ့္တိုင္းျပည္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ က်ေရာက္လာတဲ့ တာ၀န္တခုပါပဲ။ ဒီ၀တၱရားကို ဦးႀကီးထမ္းေဆာင္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဦးႀကီးအေနနဲ႕ ျငင္းပယ္ႏိုင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး” စသည္ျဖင့္ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို မိမိရရ အကဲခတ္ထားသူတဦး အေနနဲ႕ေရာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းႀကီးလူထြက္အေနနဲ႕ေရာ ႏိုင္ငံရဲ့ အေရးတရားကို ရည္လည္စြာ ေဟာျပလုိက္ပါေတာ့သည္။
         ကဲ….အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ သူက ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ အခမ္းအနား၀တ္စံုနဲ႕ ရိုက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုႏွစ္ပံုကို ယူသြား၊ အေမရိက တုိင္းျပည္ Los Angeless ၿမိဳ႕ Bervely Hills မွာရွိတဲ့ Mr.J.B ရဲ့ ရုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးရံုးကို၀င္ Mr.A.C ကပဲ ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ ဓာတ္ပံုႏွစ္ပံုကိုျပၿပီး မိတ္ဆက္ေပး၊ Mr.J.B နဲ႕အတူ သူ႕ရဲ့ရုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕သားမ်ားက ကၽြန္ေတာ့ဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္ၾကၿပီး သေဘာက်ၾက၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ထံကို သူတို႕ Fax ပို႕၊ တယ္လီဖုန္းဆက္၊ ရုပ္ရွင္ဇတ္ကားရဲ့ ဇတ္ေကာင္အတြက္ သူ တို႕ရဲ့ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြနဲ႕ စမ္းသပ္ခြင့္ေပး၊ ကၽြန္ေတာ့ကို သူတို႕အားလံုး တိပ္ေခြေ ပၚ မွာ ျမင္ ဖူး ၾက ၿပီ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ Mr.J.B ကိုယ္တုိင္ ကၽြန္ေတာ့အိမ္ကို တယ္လီဖုန္းဆက္ၿပီး ရွင္းျပေျပာ ဆိုပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေနာင္ မၾကာခင္ ၂ ရက္၊ ၃ ရက္ ေလာက္မွာပဲ Mr.J.B ရံုးမွ ကၽြန္ေတာ့္ကိုအေမရိကသို႕ လာေရာက္ ဖို႕ရန္ ဖိတ္ေခၚလိုက္ေတာ့တာပါပဲ။
         ကၽြန္ေတာ္လည္း ကိုယ့္အလုပ္ကတဖက္၊ ျပင္သစ္ရုပ္ျမင္သံၾကား ၃ လို္င္း မွ ေဒၚစုကို ဂုဏ္ ျပဳေသာ မွတ္တမ္း တင္ဇာတ္ ကားအ တြက္ ကူညီရမႈကတဖက္၊ မေမွ်ာ္ လင့္ ဘဲ ေနာက္ ထပ္ ေပၚလာတဲ့အေမရိကန္ရုပ္ရွင္ B.R စီမံကိန္းအတြက္ အေမ ရိကကို ထြက္ခြာ သြားရ မယ့္ ကိစၥ ကတဖက္နဲ႕ စိုးရိမ္ေသာက ဗ်ာပါရေတြ မ်ား ရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီ လုိ ေၾကာင့္ၾကဗ်ာပါရေတြမ်ားရင္နဲ႕ပဲ ဒါရိုက္တာ Mr.J.B တုိ႕ မိသားစုတည္းခိုေနေသာ Santa-monica မွာရွိတဲ့ တည္းခို ရိပ္သာ သို႕ ေရာက္ ခဲ့ ရေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္မသိေသးခဲ့တဲ့ နာမည္ ႀကီး လွေသာ ဒါရုိက္တာ Mr.J.B ကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ က် ေတြ႕ဖူးျမင္ဖူးရပါၿပီ။ “အင္း….ငါဟာ အိမ္မက္ မက္ေန သူ လား….စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး စိတ္လြင့္ပါးေန သူလား…. ငါ ဘာေတြျ ဖစ္ေနပါလိမ့္…” ဆိုၿပီး ကိုယ့္ ကိုယ္ ကိုယ္ေတာင္ ေအာင္ကိုမွ ဟုတ္ပါေသး ရဲ့လား လုိ႕ ေရရြတ္ မိရ ပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲ အျဖစ္သနစ္ေတြက ျမန္ဆန္လြန္းလို႕ ငါဘယ္သူျဖစ္မွန္း စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖစ္ေနရေပမယ့္ ငါလံုး ၀မသိ နားမလည္ခဲ့ေသာ တာ၀န္နဲ႕ တာ၀န္ေပးေတာ့မယ့္ လူႀကီး တေယာက္ရဲ့ ေရွ႕ေမွာက္မွာေတာ့ တကယ္ပဲက်ေရာက္ေနပါၿပီေကာ ဆိုတာကို သံသယ ကင္း မိပါတယ္။ ငါရုပ္ရွင္မင္းသား ျဖစ္ဖို႕ရန္ လမ္းစေပၚၿပီ။ အဲဒီလမ္းေပၚမွာ ငါေလွ်ာက္ႏိုင္ပါ့မလား….ခင္းလာတဲ့လမ္းေပၚမွာ ငါတည့္တည့္မတ္မတ္ မေလွ်ာက္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ငါေျမာင္းထဲေရာက္ရရံုပဲေပ့ါ။ ကဲ….ငါဟဲ့ ငါ….ခိုင္း တာကိုေတာ့ လုပ္တတ္ပါတယ္ကြ! တရားေသာ ဓမၼမာနကို အားကိုးတတ္တဲ့ငါလူသား!
         ညေနေရာက္မနက္မွာလုပ္ငန္းစရၿပီ။ ရုပ္ ရွင္ ဒါရိုက္တာရဲ့ဟုိတယ္တည္းခိုခန္း၊ သူ ရဲ့ေ မာ္ေ  တာ္ ကား၊ Beverly Hills က သူ႕ရဲ့ ရုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္ေရး ရံုးခန္းတို႕ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ ရုပ္ရွင္ မင္းသားျဖစ္ ဖို႕ ေလ့က်င့္ ခန္းဌာ နေတြ ျဖစ္လာရပါေတာ့တယ္။ ၃ ရက္ပိုင္းေလာက္ လည္း ေရာက္လာေရာ ဒါရိုက္တာ မိသားစုတို႕ေန ၾကတဲ့ ဟို တယ္ခန္းထဲမွာပဲကၽြန္ေ တာ္ ေရာက္ ရွိလာၿပီးေနာက္ ဒါရိုက္တာ က သူ႕ ရဲ့ ဇ နီး သည္ကုိ ျငင္ျငင္သာသာနဲ႕ ေခၚလုိက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ ေဘးတဖက္မွာ ထိုင္ခုိင္းလို္က္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒါရိုက္တာက ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ၿပီး “ေအာက္ကို သင္ထားတဲ့ အတိုင္းလုပ္ျပစမ္းပါ” လို႕ လည္းေျပာလုိက္ေရာ ကၽြန္ေတာ့မွာ “ခက္ၿပီေကာ….ငါစိိတ္ေတြ တုန္လႈပ္ ကုန္ၿပီ ၊ ေရာ ယွက္ ကုန္ ၿပီ၊ ေခ်ာက္ခ်ားကုန္ၿပီ အရပ္ကတို႕ ….” လုို႕သာ ဟစ္ ေအာ္ လိုက္မိခ်င္ပါေတာ့တယ္။ “အင္း….ခိုင္း 
လာေတာ့လည္း ငါလုပ္ရမွာပဲေပါ့” ဆိုၿပီး ကၽြန္ ေတာ္ လုပ္ျပလိုက္ပါေတာ့တယ္။ဒါေပမယ့္ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ျပတာက အံ၀င္ဂြင္ က်မျ ဖစ္ ၊ ေစာင့္ ၾကပ္ ၾကည့္ေန သူ ဒါရိုက္တာက စိတ္ တိုင္း မ က်။ သူခမ်ာမွာလည္း စိတ္လႈပ္ရွားလာစျဖစ္ရၿပီ။ “ေအာင္ကို၊ ေအာင္ကို” လုိ႕ေခၚၿပီး သူ႕မွာအားမလို အားမရ ျဖစ္ရေလေလ၊ ကၽြန္ေတာ့မွာ ေၾကာက္စိတ္ေတြနဲ႕ ရင္ဖို လာ ရေလေလ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ “အင္း … .  ေနာင္ဆံုးေတာ့ ငါ၀န္ခံမွပဲျဖစ္ေတာ့မယ့္ ကိစၥပါ ပဲေလ” လို႕ သေဘာေပါက္ လိုက္ၿပီး “John …. ကၽြန္ေတာ္တခုေတာ့ ၀န္ခံပါရေစ၊ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ဆိုရင္ အခုလို ကိုယ့္မိန္းမ မဟုတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးတဦးကို သူ မ်ားေတြ ရဲ့ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ကိုင္တြယ္ထိကပ္ရမွာ အလြန္၀န္ေလးၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လင္ရွိမိန္းမတဦးကို သူ႕ရဲ့ လင္ေယာက္်ားေရွ႕ေမွာက္မွာ သူ႕ကို ကုိင္တြယ္ထိကပ္ရမယ္ဆိုေတာ့ ပိုလို႕သာခက္ခဲလွပါတယ္” ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ္က ရိုးသားစြာ ရွင္းျပလုိက္ေတာ့မွ ဒါရိုက္တာ J.B လည္း သတိရ သေဘာေပါက္ၿပီး အားရပါးရ   

 ရယ္ေမာလုိက္ပါေတာ့တယ္။ကၽြန္ေတာ္ အေနနဲ႕ ေၾကာက္ရြံ႕ စိတ္ကိုဘန္းျ ပ ၿပီး   ေခ်ာ္ လည္းေရာ ထိုင္ လုပ္တာ မဟုတ္ ပါဘူး ဆို တာ သူ သိမွာပါ။သူ႕အျမင္ကေတာ့ သူ  ႕ေ ရွ ႕ေ မွာက္ မွာ ရွိေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါႏွစ္ဦးဟာ  သူ ရဲ့ မင္း သမီး နဲ႕ မင္း သားေတြပဲျဖစ္တယ္လို႕သာ သူ သေဘာ ပိုက္ ထားေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေတြးဆမိရပါတယ္။ တာ၀န္ကို တာျမင္ တတ္တဲ့ ဆ ရာ ႀကီး ပဲ ကိုး လို႕….ကၽြန္ေတာ္ထင္မွတ္မိရပါတယ္။ 
         ဒါနဲ႕ ၄-၅ ရက္ပိုင္းေလာက္လည္းေရာက္လာေရာ အတည္ျပဳျဖစ္ၿပီးတဲ့ နံမည္ႀကီး Hollywood (ေဟာလီး၀ုတ္) ရုပ္ရွင္မင္းသမီး Patricia Arquette ကို ဖိတ္ေခၚၾကၿပီး ဟိုတယ္တြင္း ခန္း မ ႀကီးတခုတည္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕အတူ၊ ဇတ္တိုက္ျခင္း သို႕မဟုတ္ စမ္းသပ္ျခင္းကို လုပ္ၾကပါတယ္။ ေခ်ာလွေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး P.A ရဲ့ မဓာတ္နဲ႕ မင္းသမီး အေငြ႕လႈိင္းမွာ ေမ်ာပါရန္ အနီး ကပ္ ခံရျပန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပိုလို႕သာ အေနရခက္ရျပန္ၿပီေပါ့။ ေအာ္…. ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ရင္ခုန္ ႏွလံုးတုန္ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ဒီလုိပါ။
         ကၽြန္ေတာ္ L.A ကိုေရာက္ေရာက္ျခင္း ဒါရိုက္တာ J.B က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလ့က်င့္ရန္ သင္ ၾကားပို႕ခ်ေပးခဲ့တဲ့ ဇတ္ကြက္ေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီ ဇာတ္၀င္ခန္းက တျခားမဟုတ္ပါဘူး။ B.R ရုပ္ရွင္ကားထဲမွာ ျမင္ၾကရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ေပါင္ေပၚ မွာ  ေသနတ္ဒဏ္ရာနဲ႕ ငန္းဖ်ားတက္၊ စိတ္ က ေယာင္ေခ်ာက္ ခ်ားျဖစ္၊ လူနာရဲ့ အပူခ်ိ္န္တက္လာလို႕ ငန္းဖမ္း လာ၊ သတိရတခ်က္ မရတခ်က္ျဖစ္၊ ကိုယ့္ေရွ႕ေမွာက္မွာရွိေနတဲ့ မိန္းမ(မင္းသမီး) ကို ကိုယ့္မိန္းမထင္၊ အျမင္မွားၿပီး သူ႕(မင္းသမီး)ကို ကို္င္တြယ္ပြတ္သပ္ ထိကပ္အားယူ၊ ကေယာင္က တမ္း၊ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ ခ်စ္ စကားဆို၊ ငိုယိုျမည္တမ္း၊ သတိလစ္ၿပီး သတိျပန္ရလာတဲ့အခါ၊ ထိုမိ္န္းမ(မင္းသမီး)ကို ကိုယ့္ဇနီး ကိုယ့္မိန္းမ မဟုတ္မွန္းသိရေတာ့ ရွက္ေၾကာက္ေလးစားတဲ့စိတ္နဲ႕ မ်က္ႏွာလႊဲခါ “ငါေသပါရေစ” လို႕ ခြင့္လႊတ္ေတာင္းပန္စကားေျပာၾကား မွတ္တမ္းတင္ရတဲ့အခန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ညႊန္းထဲမွာ ေရးထားတာမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ဖာသာကိုယ္ လုပ္ျပရတဲ့ ဗမာလူမ်ိဳး ဇနီးေမာင္ႏွံတို႕လုိ ဗမာလုိေျပာရၿပီး သရုပ္ေဆာက္ရတဲ့ ဇာတ္ကြက္တခုျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ထဲမွာေတာ့ အကုန္မျပပါဘူး၊ ျဖတ္ထားလိုက္ပါတယ္။
         ဒါနဲ႕ပဲ….( Final Screeninf Test ) ေနာက္ဆံုးစမ္း သပ္တဲ့ ေန႕ကို ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ ဒါရို္က္တာ ကိုယ္တိုင္ေမာင္း တဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ Hollywood Universal Studios ကို ေရာင္ရွိခဲ့ၾကပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေဟာလီး၀ုတ္ေလကို ႐ွဴ႐ႈိက္မိရပါၿပီ။
         ဟုတ္မွဟုတ္ပါေလစ….၊ ငါဘယ္္ေရာက္ေနပါလိမ့္။ C.B.S ကင္မရာအဖြဲ႕ကလည္း ရိုက္ ကြင္းအတြက္ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ။ ဒါရိုက္တာမ်ား၊ အကဲခတ္ ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္မယ့္လူမ်ား စသည့္ျဖင့္ အားလံုးေပါင္းလိုက္ရင္ လူေပါင္း(၃၀)ေလာက္ ရွိလိမ့္ မယ္ထင္ပါတယ္။
         “ကဲ….အားလံုးအဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီ” တဲ့။
         ရုပ္ရွင္မင္းသမီးအစစ္နဲ႕ ရုပ္ရွင္မင္းသားမဟုတ္ေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသား ကၽြန္ေတာ့ကို သူတို႕ေနရာခ်ၾကၿပီ။ ေၾကာက္ရြံ႕ေသာစိတ္၊ စိုးရိမ္ေသာ စိတ္တို႕ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို အႏိုင္ယူဖို႕ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ။   



         မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ၊ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တခါမွ်မၾကားဖူးေသးခဲ့တဲ့ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာတဦးရဲ့ အမိန္႕ အက္ရွင္! ၿပီးေတာ့…ကတ္! ဆုိတဲ့ ေအာ္ေျပာသံေတြကိုလည္း အခုၾကားဖူးေနရပါၿပီ။ ၃-၄ ႀကိမ္ေလာက္ေတာင္ ရွိသြားၿပီဟု ထင္မွတ္မိရပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ….ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တုန္တုန္ရီရီ ျဖစ္ေနရတုန္းပါ။ “အႀကံကုန္ ဂဠဳန္စားခ်က္” သေဘာလားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိ။ အနားေပးတဲ့ အခ်ိန္တခ်ိန္မွာေတာ့ ဒါရိုက္တာ J.B က မင္းသမီး P.A ကို ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ေရွ႕ေမွာက္မွာပဲ ဤသို႕ေျပာၾကားလုိက္တာကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားမိလုိက္ရပါ၏။
         “ဒါလင္….ေအာင္ကိုကို တခုခုလုပ္လုိက္စမး္ပါကြယ္” တဲ့ေလ။
         အင္း….သူတို႕အခ်င္းခ်င္းကေတာ့ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကပံု ရရွိသြားၾကပါၿပီ။ ကၽြန္ ေတာ္ ကေတာ့ ဘာရယ္လို႕ ဘာကိုဆိုမွန္း တိတိလင္းလင္းမသိေသး။ သို႕ေသာ္လည္း အဲ့ဒီေတာ့မွပဲ မင္းသ မီးကိုယ္တိုင္ကပါ ကၽြန္ေတာ္ကို သက္ညွာတဲ့အၾကည့္၊ ခ်ိဳသာတဲ့စကားေတြနဲ႕ ေျပာဆိုလာပါတယ္။
         “ေအာင္ကုိ  ငါ့အတြက္ ဘာမွမပူနဲ႕၊ ေၾကာက္စရာ ရြံ႕စရာ ဘာမွမရွိဘူး။ အားနား စရာလည္းမလုိဘူး၊ ကိုယ္လုပ္ျပရမယ့္ အလုပ္ကုိသာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္ျပလုိက္ပါ” ရယ္လုိ႕ ေျပာလာတဲ့ အားေပးစကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္လည္း “မႈိရတဲ့မ်က္ႏွာ” နဲ႕ စိတ္သက္သာရာရသြားသလုိ ခံစားလုိက္ရၿပီး “ ေအာ္….ငါဟာ အလုပ္ကို အလုပ္နဲ႕တူေအာင္ လုပ္တတ္တဲ့ငါပါကြာ”  လို႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ၿပီး အမႊန္းတင္မိလုိက္ပါတယ္။ မင္းသမီးနဲ႕ ကၽြန္ ေတာ္ ရင္းႏွီးမႈရလာစ ျပဳၿပီလုိ႕လည္း မွတ္ေက်ုာက္တင္လိုက္ပါတယ္။
         ကဲ….ဒီတခါ အလုပ္ျပန္စေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရုပ္ရွင္လူပါးအနည္းငယ္စ၀လာလုိ႕လားမသိ၊ တခုတညး္ေသာစိတ္ကို တခုတည္းေသာေနရမွာသာ ထားလုိက္ဖုိ႕ရန္ စိတ္ကူးေပါက္ခဲ့ၿပီ။ ဟိုစိတ္ ေတြကို ေမ့ေပ်ာက္သြားရန္ ဒီစိတ္တခုတည္းသာ အားတင္းထားလိုက္မိၿပီ။ ဒါရိုက္တာေအာ္မဲ့ “အက္ရွင္!” ဆိုတဲ့ အသံတခုတည္းကိုသာ  ၾကားရဖို႕ ကိုယ့္စိတ္ကိုကိုယ္ ဒုန္းဒုန္း ခ် ဆံုး ျဖတ္ မိ လုိက္ပါၿပီဆိုတာပါပဲ။  ဒီလိုသတ္မွတ္ခ်က္ စိတ္အာရံုကို စြဲထားမိလို္က္တာနဲ႕ပဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကင္မရာ၊မီး၊စကားေျပာခြက္၊အနီးကပ္ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္႐ႈေနၾကတဲ့ ဒါရိုက္တာေတြစသျဖင့္ လူအုပ္ႀကီး တခုလံုး ကို ေမ့ေပ်ာက္ပစ္ႏိုင္ေတာ့တာပါပဲ။ တခုတည္းေသာ သတိရရွိမႈမွာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က လူမမာ၊ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚမွာ ၾကင္နာ မႈအေပါင္းနဲ႕ အနီးကပ္ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ မင္းသမီး တ ေယာက္တည္းပဲ၊ သူကလြဲလို႕ ရုပ္ရွင္ေလာကႀကီးတခုလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ ဥေပကၡာ ျပဳလိုက္ပါၿပီ။ မင္းသမီးရဲ့ ၾကင္နာတတ္ေသာေမတၱာ၊ စာနာတတ္ေသာဂရုနာတို႕ႏွင့္ သူ႕ရဲ့ႏွလံုးသား အေငြ႕ ဓာတ္အာ၀ါသ အရိပ္ေအာက္မွာ “ကိုေအာင္….ကိုေအာင္….” လို႕ အနားကပ္ေခၚလိုုက္တဲ့ သူ႕ရဲ့အသံ ကို ၾကားလိုက္ ရ တာပါ ပဲ။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ခ်ိဳသာလွၿပီး သာယာလြနး္လွတဲ့ သူ႕ရဲ့အသံနဲ႕ ေႏြးေထြး မ ႈ ေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့စိတ္အလံုးစံုဟာလည္း လႈပ္ရွားရိုက္ခတ္သြားရပါသည္။
         ဒီတခါမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ဘက္က စိတ္ေရာကိုပါ ေပးအပ္မႈနဲ႕ ျပည့္စံုသြားရလို႕လား ကၽြန္ေတာ္မသိ။ ဒါရိုက္တာ J.B ရဲ့ “ကတ္!” ဆိုတဲ့ေအာ္သံကို ၾကားလုိက္ရၿပီးတဲ့ေနာက္ တဆက္တည္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဒါရိုက္တာ J.B ရဲ့ ရင္ခြင္ထဲကိုေရာက္ေနၿပီး သူက ကၽြန္ေတာ့ေက်ာကိုပြတ္သပ္လို႕ ႏွစ္သိမ့္အားေပးေနတာကိုပါ ရရွိပါေတာ့တယ္။
         ကဲ….အခုမွပဲ အဲဒီ“အက္ရွင္!”၊“ကတ္!”ဆိုတဲ့ ဒါရိုက္တာရဲ့ ေအာ္သံေတြအစား “Terrific !”၊“Terrific !” ဆိုတဲ့ သူတို႕ရဲ့ ခ်ီးမြမ္းသံေတြကို ၾကားေနရပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ႏြမ္းနယ္ေနေသးတဲ့စိတ္၊ ပင္ပမ္းေပ်ာ့ေခြေနတဲ့ခႏၶာကိုယ္ကို ကြပ္ကဲထိန္းခ်ဳပ္ ခၽြန္းအုပ္လ်က္က အလုပ္္ရဲ့အေျဖကို စဥ္းစားရွာေဖြေနခဲ့ရဆဲ ပါပဲ။ ေအာ္…. ဤတာ၀န္၀တ္တရားက၊ ဤတာ၀န္၀တ္တရား ထမ္းေဆာင္ ရမယ့္သူကို ေရြးခ်ယ္ထားမိၿပီဆိုရင္ေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္မ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး၊ မလုပ္ခ်င္ပါဘူး၊ မလုပ္ တတ္ပါဘူးရယ္လုိ႕ ျငင္းပယ္ၿပီး ေခါင္းေရွာင္တာမ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္မိပါၿပီ။ ဤသည့္အခါတြင္ သည္ ့ ေရြး ခ်ယ္ျခင္းကပဲ၊ ဤသည့္တာ၀န္၀တၱရားကို မပ်က္မ ကြက္ ေက် ပြန္ စြာထမ္းေ ဆာင္ႏုိင္ ရန္၊ ၫြန္ၾကား ျပသဦးေဆာင္ျပဳၿပီး ေခၚေဆာင္သြားေတာ့တာပါပဲရယ္လို႕လည္း ကၽြန္ေတာ္မွတ္ ခ်က္ ခ် မိ ရပါၿပီ။
         ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ဇာတ္ညႊန္းသိမွ ဇာတ္ေကာင္သိရ၊ ဇာတ္ေကာင္သိမွ ဇာတ္ေဆာင္သူကို သိရတယ္ မဟုတ္လား။ စိတ္ထဲမွာ ဇ၀ိုးဇ၀ါး မရွိရေလေအာင္ ဇာတ္လမ္းရဲ့ နိဒါန္းကို  အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီး တင္ျပလိုက္ပါရေစ။
         ဒီလုိပါ။ ဇာတ္ညႊန္းထဲမွာပါတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ရဲ့ နာမည္အရင္းက “ကိုေအာင္” ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္စရိုက္ေနတုန္းအခါက်မွ “ကိုေအာင္” ကေန “ေအာင္ကို” ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ဇာတ္ေကာင္ “ေအာင္ကို”၊ ဇာတ္ေဆာင္“ေအာင္ကို” ျဖစ္သြားရတာေပါ့။ ရုပ္ရွင္ဒါရုိက္တာရဲ့ အလိုဆႏၵနဲ႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ေကာင္အရင္းဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳး၊ အသက္(၅၅)ႏွစ္ခန္႕ရွိသူ၊ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ၊ တရားဘာ၀နာ အားထုတ္သူ၊ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ ျပည့္၀သူကို ဆိုလိုတာပါပဲ။ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္သူ၊ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္မွ သခၤ်ာပါေမာကၡျဖစ္သူ၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေရးအခင္းမွာ တပည့္ျဖစ္သူမ်ားကို ကူ ညီေစာင့္ေရွာက္ အကာအကြယ္ေပးသူ သည့္အတြက္ေၾကာင့္ပဲ အလုပ္မွ အထုတ္ခံလိုက္ရၿပီး ေထာင္ဒဏ္ ၂ ႏွစ္ အက်ခံရသူ၊ ၀င္ေငြမရွိေတာ့လို႕ မက်န္းမမာျဖစ္ေနတဲ့ ဇနီးသည္ရဲ့ အသက္ ကိုေတာင္ မကယ္ႏိုင္လိုက္တဲ့သူ၊ သမီးနဲ႕ေျမးကေလးကို ထုိင္းျမန္မာနယ္စပ္က ဒုကၡသည္ စခန္း တခုမွာ ထားခဲ့ရသူ၊ အဲ့ဒီ သမီး နဲ႕ေျမး တို႕ ေန ထိုင္ စားေသာက္မႈစရိတ္ ပို႕ေပးႏိုင္မႈအတြက္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ မွာေနၿပီး ကမာၻလွည့္ ခရီး သည္ေတြကို ျမန္မာျပည္တြင္းအႏွံ႕ လိုက္လံျပသသူအျဖစ္နဲ႕ အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းေနရသူျဖစ္ပါတယ္။
         အထူသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ A.C ထံကေန ၾကားဖူးခဲ့တဲ့ စကားကေတာ့ ဒါရိုက္တာ Mr.J.B ဟာ အထက္ပါအရည္အခ်င္းမ်ားနဲ႕ ျပည့္စံုသူ ျမန္မာလူမ်ိဳးစစ္စစ္တဦးကို ရွာေဖြေနခဲ့ေၾကာင္းပါပဲ။ ရုပ္ရွင္မင္းသား အလုပ္အကိုင္နဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းသူမဟုတ္ဘဲ၊ ရုပ္ရွင္မင္းသားျဖစ္အင္နဲ႕ သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္သူ အႏုပညာရွင္တဦးကို အလိုရွိေၾကာင္းပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႕လည္း ဒါရိုက္တာ J.B ဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕စေတြ႕ၿပီးကတည္းက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်း မႈနဲ႕ပတ္ သတ္ ၿပီး ေမးခြန္းေတြထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျဖႏိုင္သမွ် ေျဖခဲ့ရပါတယ္၊ ေဆြးေႏြးခဲ့ရပါတယ္။ သူ႕ရဲ့လုိ ရင္းဆႏၵကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈရဲ့ အဆီအႏွစ္ (သို႕မဟုတ္) အေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ အၾကမ္းမ ဖက္ တဲ့ နည္း လမ္း နဲ႕ ေနထိုင္စားေသာက္မႈစနစ္ကို သူ႕ရုပ္ရွင္ ကား ထဲ မွာ ေဖာ္ျပလုိတာပါပဲ။ ဥပမာ တခုျပရမယ္ဆိုရင္ မင္းသမီးက ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ၀မး္နည္းေၾကကြဲတဲ့ ႐ႈိက္ငို သံမ်ားနဲ႕ သူ႕ခင္ပြန္းနဲ႕ သားျဖစ္သူတို႕ အသက္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရတာကို ေျပာလာတဲ့အခါမွာ  ကၽြန္ေတာ္ ကသူ႕ ကို ေခ်ာ့ရႏွစ္သိမ့္ရမယ့္ ရိုက္ကြက္ပါပဲ။
         ဒီေနရာမွာ ဒါရိုက္တာအႀကိဳက္က သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္က ေယာက္်ားနဲ႕ မိန္းမတို႕ႏွစ္ဦးအၾကား ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ သဘာ၀ကို အသားခ်င္းထိကပ္ၿပီး ဘရုပ္ေဆာင္ေစခ်င္ခဲ့တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္က ၾကည့္ရျပန္ေတာ့ အဲ့ဒီလိုအသားခ်င္းထိေတြ႕ၿပီး သူကိုေခ်ာေမာႏွစ္သိမ့္ဖို႕မွာ အလြန္၀န္ ေလးေနပံု ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါရိုက္တာရဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္ကို ျငင္းပယ္ခ်င္လုိ႕လည္းမဟုတ္၊ သူ႕ဆႏၵကို ကန္႕ကြက္ခ်င္လုိ႕လည္းမဟုတ္။ မင္းသမီးကို မဖတ္ခ်င္တဲ့ ကိစၥလည္းမဟုတ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို အဲဒီလို အသားခ်င္းထိေတြ႕ၿပီး ဖက္ယမ္းနမ္း႐ံႈ႕မႈကိုျပဳၿပီး သရုပ္ေဆာင္ ရန္ မသင့္ေၾကာင္းကို တခုခုေသာအရာက လႈံ႕ေဆာ္ တားျမစ္ထားသလို ခံစားေနခဲ့ရတာေၾကာင့္ပါ။ အဲ့ဒီလို ခံစားေနခဲ့ရတဲ့ ေတြ႕ႀကံဳမႈမ်ိဳးကို ပကတိအားျဖင့္ တိတိ လင္း လင္း ရွင္းျပဖို႕ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မတတ္ႏိုင္ပါ။ အဲဒီလို ပကတိ မ်က္စိနဲ႕မျမင္အပ္မျမက္ႏိုင္တဲ့ ပိတ္ပင္တားဆီးမႈတခုေၾကာင့္နဲ႕ပဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ မင္းသမီးသရုပ္ေဆာင္ေနတာနဲ႕ ညီညြတ္ကိုက္ညီသြားေအာင္၊ ခ်ိတ္ဆက္ မ ိ သြား ေအာင္၊ အလားသဏၰာန္ တူညီ သြားေအာင္၊ “corresponding” ပဲေပါ့ေလ။ အဲဒီအ ခ်က္အ လက္ ေတြ ကို အေရးထားဦးစားေပးၿပီး လုပ္ရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒါရိုက္တာရဲ့အလုိက် သူနဲ႕ထပ္တူထပ္မွ် ၀မ္းနည္းေၾက ကြဲလွတဲ့အၾကည့္၊ တစ္ဆို႕တုန္လႈပ္အက္ကြဲလွတဲ့ အသံေန အသံထားတို႕နဲ႕ ကိုယ္ျပန္ေျပာရမယ့္ စကားရပ္ကို ျပန္ေျပာလိုက္ရတာပါပဲ။ အဲဒီက်ေတာ့မွပဲ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႕ မင္းသမီးကို ကိုယ္ ခ်င္းႏွင္း အပ္ျခင္း မျပဳဘဲ မ်က္ေစ့အၾကည့္ခ်င္းဖလွယ္ခါ ႏွစ္သိမ့္ပံုကို ဒါရိုက္တာ J.B ကိုယ္တိုင္ သေဘာက် သြား ၿပီး ႏွစ္သက္ေက်နပ္သြားပံု ရရွိသြားပါေတာ့တယ္။
         ဒါေပမယ့္….ဒါေပမယ့္….သဒၶါလုိလွ်င္ တဏွာျဖစ္သည္။ တဏွာလြန္လွ်င္ ဘယာျဖစ္ သည္ ဆို တဲ့ ေရွးေဟာင္း စကားအတို္င္းပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ထင္ပါရဲ့။ ဒါရိုက္တာ J.B ဟာ လံုး၀စိတ္တိုင္းက် မျဖစ္ရတာနဲ႕ဘဲ ႏွစ္ရက္ေလာက္အၾကာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေခၚၿပီး ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ျပန္ပါေတာ့တယ္။ “မင္းသမီးလက္ကိုေတာင္ ကိုင္လို႕မရဘူးလား” ရယ္လို႕ စတင္ ၿပီးေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း “မင္းသမီး ငိုတာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကပါ လိုက္ငိုရမွာလား” ရယ္ လုိ႕ ျပန္လွန္ေမးလိုက္မိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူက “ ႏိုး….ႏိုး….ႏိုး….ေအာက္ကို မငိုသင့္ဘူး” လို႕ အေျဖေပး လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကျပန္ၿပီး ဒီလိုဆင္ေျခေပးလုိက္မိပါတယ္။ “မင္းသမီး လက္ကို ကၽြန္ေတာ္ကိုင္ရင္ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္က ထင္ၾကမွာေပါ့၊ ဒီလူႀကီး မင္းသမီးလက္ကိုကိုင္ၿပီးရင္ ထံုးစံအ တုိင္း က်ား-မ တို႕ရဲ့ သဘာ၀အရ ဖက္ယမ္းနမ္း႐ႈံ႕၊ ရာဂတဏွာပြားမ်ားတဲ့ အလုပ္မွာ သာ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္တာပဲရယ္လုိ႕႔ သမုတ္ၾကၿပီး စြပ္စြဲခ်က္တင္ၾကေတာ့မွာေပါ့။ အသည္းခိုက္ေအာင္ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲ၊ စိတ္ႏွလံုး တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေနၿပီး ငိုႀကီးခ်က္မနဲ႕ ဒုကၡဆင္းရဲကိုျခင္းကို ခံစားေနရတဲ့ သူတဦးကို ေခ်ာ့ေမာ့အားေပး ႏွစ္သိမ့္ေစလိုတဲ့အခါမွာ အသားခ်င္မထိ၊ ကိုယ္ခ်င္းလည္း ႏွင္းအပ္မႈမရွိဘဲ အနားမွာရွိေနျခင္းနဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈတရားကို ေထာက္ထားျပသၿပီး ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေစႏို္င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာဗုဒ ၶဘာသာ ယဥ္ေက်း မႈျဖစ္ တဲ့ ျဗဟၼစရိယ၊ ျဗဟၼစိုရ္တရားအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ….ဆိုတဲ့ တရားေလးပါးကို လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းပဲေပါ့။ အဲဒီ ျဗဟၼ၀ိဟာရတရားမ်ားကို လက္ကိုင္ထားၿပီး ဖိုမသတၱ၀ါတို႕ရဲ့ လိင္ကိစၥေတြကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေဖာ႒ပၸ(ဖြတ္တပၸ)အေတြ႕မွာ ေဖာ႒ပၸရံု ထိေတြ႕မႈအာရံုကို ထိန္းခ်ဳပ္ကြပ္ ကဲႏို င္ ၿပီး ႏွလံုးသားရဲ့ ေစခိုင္းရာကို လြယ္ကူစြာနဲ႕ အလို လိုက္ျခင္း မလုပ္ေတာ့ ဘူးေပါ့။ ႏွလံုးသားရဲ့ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ တဏွာခ်စ္ျခင္းျဖစ္ရပါသည္။ တဏွာခ်စ္ျခင္းျဖစ္ရတာေၾကာင့္ ဒုကၡ ဆင္ရဲျခင္းရပါတယ္။ ဒုကၡခ်စ္ျခင္းျဖစ္ ရတာေၾကာင့္ ေရွး သံ သ ရာ လည္ ရျခင္းေနာင္သံသရာလည္ရျခင္းမ်ား ျဖစ္ရပါတယ္။ အခုလည္းပဲ ဒီ B.R ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲက မင္းသမီး LAURA ရဲ့ ျဖစ္အင္ဟာ တဏွာ ခ်စ္ျခင္းနဲ႕ပဲ ျပန္လည္ဆက္ဆံမယ္ဆိုရင္ အဲဒီတဏွာခ်စ္ျခင္း ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း ပင္လယ္မွာ ဆက္ခါ ဆက္ခါ ေမွ်ာပါရရံုပဲရွိေတာ့မေပါ့။ “ဗ်ာပါမကင္း ကိုယ္တြင္းမသက္သာ” ဆိုတဲ့ ဆံုးမစကားအရ စုိးရိမ္ေသာ က ဗ်ာပါရ၊ စိတ္ပူပန္ေၾကာင့္ၾက အပင္းပန္းခံရျခင္း ဗ်ာပါရေတြနဲ႕ တဏွာခ်စ္ျခင္း ဘ၀သံသရာမွာ အခုဘ၀ မွာ လည္ရသ လုိ ေနာင္ ဘ၀ေတြမွာလည္း အဲ့ဒီ ဗ်ာပါေသာကမီး ေတာက္ေလာက္ျခင္းနဲ႕ ပရိိေဒ၀မီး အပူဒဏ္ကို ဆက္ခါဆက္ခါ ခံရရင္း လည္ပတ္ေန ရအံုးမယ္ဆိုတာပါပဲ။ “ႏွလံုးသည္းအူ ဗ်ာေလာင္ဆူေအာင္ အလြန္ပူပန္၊ အလြန္ပူေဆြးရေခ်ရဲ့” ဆိုေသာ ညည္းညဴ သံေတြဟာ၊ ျဗဟၼစိုရ္တရားမ်ားကို အေျခခံတဲ့ ၅၂၈ ေမတၱာအရ အၾကင္နာ၊ ဂရုဏာ၊ ေမတၱာ၊ ေစတနာမဟုတ္ေသာ ၁၅၀၀ တဏွာခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ သာ ျဖစ္ပါတယ္။
         အဲဒီလို ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ျမတ္ကို အေျခခံၿပီး ကိုယ္မွတ္သား သိထား သေလာက္နဲ႕ တင္ျပေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီးတဲ့အခါ ဒါရိုက္တာ J.B ဟာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာဆိုရမယ့္ စကားလံုးမ်ားကို ဤသို႕ ျပန္လည္ေရးသားလိုက္ၿပီး ရိုက္ၿပီးသားဇာတ္ကြက္ကို တဖန္ျပန္ လည္ ရိုက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
         AUNG KO
         “WE ARE TAUGHT THAT SUFFERING IS THE ONE PROMISE LIFE ALWAYS KEEPS…. SO THAT IF HAPPINESS COMES… WE KNOW IT IS A PRECIOUS GIFT…. WHICH IS OURS…ONLY FOR A BRIEF TIME”.
         ဤေျပာဆိုခ်က္ကို အခ်ိဳ႕လူမ်ားက ႏွစ္သက္ၾကေသာေၾကာင့္ ကူးေရးၾကၿပီး သူတို႕ျမင္ႏို္င္ေသာ ေနရာတေနရာမွာ ခ်ိတ္ထားတတ္ၾကတယ္လုိ႕ ကၽြန္ေတာ္ၾကားသိခဲ့ဖူးရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မူရင္းအဓိပၸာယ္မပ်က္ရန္အလို႕ငွာ ဒါရိုက္တာ J.B ကိုယ္တိုင္ေရးသားခဲ့ေသာ လက္ေရးမူအတိုင္း ဤစကားလံုးမ်ားကို ျပန္လည္ေရးသားေဖာ္ျပလုိက္ရပါတယ္။
         အဲဒီလိုနဲ႕ B.R ရုပ္ရွင္ကားဟာ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ မတရားေသာ အဓမၼျပဳမႈမ်ားကိုဆန္႕က်င္တဲ့ အၾကမ္းမဖက္ေရး တရားေသာ ဓမၼမာနနဲ႕သာ အခက္အခဲရိွသမွ်ကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေရး စသည္တုိ႕ကို အထူးအေလးျပဳအေရးထားတဲ့ ဇာတ္ေၾကာင္းကို အေျခခံၿပီး မွတ္တမ္းတင္ ဇာတ္လမ္း တခု ျဖစ္လာခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ ကမာၻတ၀ွမ္းမွာလည္း မရိုးေသးေသာ ရုပ္ရွင္ကား တကား ျဖစ္ေနရတုန္းပါပဲ။ ေဒၚေအာက္ဆန္းစုၾကည္ကို ဂုဏ္ျပဳေသာကားတကား ျဖစ္ပါတယ္ဆိုရင္လည္း ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ J.B ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ဟေျပာဆိုေရးသားခဲ့ေသာ စကားမ်ားနဲ႕ ထပ္တူထပ္မွ် ညီညြတ္ လ်က္ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္းပဲ ရုပ္ရွင္မင္းသားမဟုတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ရုပ္ရွင္မင္းသား ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ လခေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ၅လစာအလုပ္အတြက္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ “ဘ၀တကၠသိုလ္” မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ ဘ၀သင္တန္းမ်ားကို ဆက္ၿပီးတက္ႏုိင္ေနရတုန္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့ဘ၀ တကၠသိုလ္ဆိုတာ ကေတာ့ B.R ရုပ္ရွင္ကားကို ရိုက္ကူးေနစဥ္နဲ႕ ရုပ္ရွင္ပိတ္ကားေပၚသို႕ B.R ေရာက္ရွိလာၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းကို ကမာၻမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ ေျဖ ၾကားေျပာဆိုေရး သားေဆြးေႏြး ခြင့္မ်ားနဲ႕ ႀကံဳႀကိဳက္လာခဲ့ရသည္ကို ဆိုလိုတာပါပဲ။ တရားေသာ ဓမၼမာနနဲ႕ တရားဒါနျဖစ္ေၾကာင္းပါ။ ျဗဟၼစိုးရတရားရဲ့ အႏွစ္သာရ ဆိုတာကေတာ့….
         ၁။ ေဒါသအမ်က္ကို ဆန္႕က်င္ၿပီး အၾကင္နာ၊ ဂရုဏာ၊ ေမတၱာ၊ ေစတနာတို႕ကို ထားရွိျခင္း။
        ၂။ အၾကင္နာမဲ့မႈ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ားကို ဆန္႕က်င္ၿပီး ဒုကၡခံစားေနရသူမ်ားအေပၚ သနားျခင္း၊ ဂရုဏာျဖစ္ျခင္း။
      ၃။ မနာလုိျခင္း၊ သ၀န္တိုျခင္းမ်ားကို ဆန္႕က်င္ၿပီး သူမ်ားေကာင္းက်ိဳးနဲ႕ ေအာက္ျမင္မႈမ်ားအတြက္ မုဒိတာစိတ္ထားရွိၿပီး ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ျခင္း။
    ၄။ သမာဓိ ပညာနဲ႕သာယွဥ္ေသာ အၾကည့္အျမင္ျဖင့္ အစစ အရာရာကို ဥေပကၡာျပဳျခင္း၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း၊ တည္ၾကည္ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ စိတ္ႏွလံုးထားနဲ႕ ဘက္မလိုက္ဘဲ တည္းျဖတ္ဆံုးျဖတ္ျခင္း။
         “သေဗၺသတၱာ ကမၼတကာ” သတၱ၀ါအေပါင္းတို႕ရဲ့ တခုတည္းေသာ ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာဟာ ကံကမၼ (မိမိျပဳလုပ္ေသာအမႈ) သာျဖစ္ေၾကာင္းကို တရားသေဘာ၊ ဓမၼစကၡဳ အသိတရားနဲ႕သာ ၾကည့္ျခင္းျမင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာဆိုလွ်င္ “B.R” ရုပ္ရွင္ကားထဲက ဇာတ္ေကာင္ သရုပ္ေဆာင္ မင္းသမီးနဲ႕ မင္းသားတို႕ဟာ တဦးနဲ႕တဦး တူမႈ ဘာတခုမွမရွိပါဘူး။ လူမ်ိဳး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ပညာ၊ အသက္ အရြယ္၊ ရုပ္ဆင္းအဂၤါ၊ ေနထိုင္စားေသာက္မႈစနစ္ စသည္မ်ားနဲ႕ ဇာတ္ခ်င္းမတူ တမူ ကြဲျပားျ ခား နားခ်က္ေတြ အမ်ားအျပားရွိေနလ်က္နဲ႕ အၾကင္နာ၊ ဂရုဏာ၊ ေမတၱာ၊ ေစတနာေတြ ေပၚေပါက္လာၿပီး ဒါမွမဟုတ္ ဒုကၡဆင္း ရဲျခင္းကို ခံစားေနရသူမ်ားအေပၚမွာ ၾကင္နာမႈ၊ ဂရုဏာစိတ္ေတြ ယိုဖိတ္လာသည္နဲ႕တၿပိဳင္နက္ သူသူငါငါ ခြဲျခားမႈ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားေတာ့တာပါပဲ။ တူညီေသာ လူသားအခ်င္း ခ်င္းေတြ သာ ျဖစ္ရေၾကာင္းကိုလည္း သေဘာေပါက္ နားလည္လာႏိုင္တာပါပဲ။ ငါမွငါဆိုတဲ့ မတရားေသာ အဓမၼမာန ဟာလည္း အေငြ႕အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္း လဲသြား ၿပီး  ႏွစ္ ကိုယ့္တ စိတ္ ျဖစ္သြားရတယ္ဆိုတာပါပဲ။ အဲဒါဟာ ၅၂၈ ေမတၱာရဲ့အႏွစ္သာရနဲ႕ ျဗဟၼ၀ိဟာရ၊ ျဗဟၼစိုရ္ တရားအရိပ္မွာ အထြဋ္အထိပ္ သို႕ ေရာက္ျ ခင္း မည္ တာပဲေပါ့။
         အဲဒါေၾကာင့္မို႕ “BEYOND RANGOON” ဆိုတာဟာလည္း “Beyond Ordinary Love” တဏွာခ်စ္ျခင္းကို အေျခခံတဲ့ ေယာက္်ား မိန္းမ သတၱ၀ါတို႕ရဲ့ သမရိုးက်ခ်စ္ျခင္းထက္ လြန္ကဲေသာ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ သက္ေသခံ အေထာက္အထားပါပဲရယ္လုိ႕သာ …. ….။
                                                                            ဘ၀တု သဗၺမဂၤလံ ၊ ေအာင္ကို